صفحه ی جاری Skip Navigation Linksخانه > افتخارات و گواهینامه ها
آمار سايت
kf0d

English Pages
kf0d

About PPFI

افتخارات و گواهینامه ها
kf0d

 

 

مقدمه

روش برگزاري کارگاه ها

کارگاه هاي مهارت هاي فردي

•           مجموعه کارگاه هاي مهارت هاي زندگي

•           مجموعه کارگاه هاي توانمندسازي نوجوانان و جوانان

•           کارگاه  توانمندسازي زنان

•           مجموعه کارگاه هاي ويژه کودکان

•           مجموعه کارگاه هاي علوم محيط زيست

•           مجموعه کارگاه هاي مهارتهاي کسب و کار

 

 کارگاه هاي مهارت هاي بين فردي و گروهي

•           مجموعه کارگاه هاي گروه سازي

•           مجموعه کارگاه  تسهيلگري

•           مجموعه کارگاه هاي توانمندسازي خانواده

 

     کارگاه هاي مهارت هاي سازماني

•           کارگاه رفتار سازماني

•           کارگاه شيوه گزارش نويسي و مکاتبات اداري

•           کارگاه تغيير در ساختار مديريت سازماني

•           کارگاه فنون مذاکره سازماني

•           کارگاه آشنائي با استانداردهاي بين المللي

•           کارگاه مديريت دانش

•           کارگاه آموزشي شوراياران

 

 

 مقدمه:

موسسه تسهيل گران حرفه اي پيشرو، به شماره ثبت 19567 موسسه اي است که با هدف ارائه مشاوره و طراحي و نظارت بر فعاليت هاي گروهي مديريتي و برنامه ريزي استراتژيک سازمان هاي مختلف در بخش هاي خصوصي، دولتي و غيردولتي تاسيس شده است. اين موسسه با نيت ارايه خدماتي همچون طراحي، برنامه ريزي و اجراي کارگاهها و دوره هاي متنوع و خلاق در زمينه هاي مختلف مرتبط با توانمندسازي سرمايه هاي انساني و افزايش مهارت و شايستگي هاي فردي و سازماني تاسيس شده است.

رويکرد موسسه بسترسازي و فراهم کردن فضاهاي مختلف يادگيري و برگزاري دوره هاي مختلف آموزشي با شيوه هاي سخنراني، برگزاري جلسات و سمينار و همايش و نيز کارگاه آموزشي با محوريت قراردادن مسايل زيست محيطي، مهارت هاي زندگي، شايستگي هاي فردي و حرفه اي مي باشد. علاوه بر آن اين موسسه در امر طراحي و ارايه بسته هاي آموزشي و توان افزايي براساس نياز و تقاضا و صلاح مشتريان فعاليت مي کند.

 

روش برگزاري كارگاه:

در برگزاري كارگاه هاي آموزشي به طور عمده از دو متدولوژي ADIDSو PLSDاستفاده مي شود، به گونه اي كه در ابتدا هر مبحث با يك فعاليت (Activity) آغاز مي شود و سپس بحث گروهي (Discussion)‌ در باره آن فعاليت صورت مي گيرد و پس از آن يك مطلب آموزشي (Input) ارائه مي شود. تعميق (بحث بيشتر در باره موضوع كه ممكن است از يك فعاليت نيز استفاده شود) (Deepening) و نتيجه گيري (Synthesis) دو قسمت بعدي اين متدلوژي است.  اين روش يكي از روش هاي بسيار موفق در آموزش هاي كارگاهي است كه كمك به تغيير نگرش، افزايش دانش و نيز تمرين مهارت ها مي كند و در عين فضايي را براي تبادل گسترده دانش و تجربه ميان شركت كنندگان فراهم مي سازد. تسهيلگر تلاش خواهد كرد كه فرآيند حركت انرژي را نيز در كارگاه به گونه اي تنظيم كند كه افراد بتواند با حوصله و با توان بسيار با فعاليت هاي روزمره كارگاهي همراه شوند. در متدولوژي PLSDتسهيل گران با تمرکز بر مشارکت دادن فراگيران ( Participation) در فرآيند ياددهي / يادگيري بر مسايل و مشکلات محلي افراد و سازمان ها و تاثير متقابل آن بر جامعه و نيز توسعه و بهبود نتايج کار تمرکز مي کنند.

در فضاهاي مختلف ارتباطي و آموزشي فراهم شده توسط تسهيل گران، پس از ارايه خدمات آموزشي ، فراگيران در امر يادگيري خودآموز و خودگام، تجربه هاي مختلفي را کسب مي کنند.

 

کارگاه هاي توسعه مهارت هاي فردي

 

دوره مهارت هاي زندگي

اهداف دوره مهارت هاي زندگي شامل:

اهداف دانشي: افزايش دانش لازم براي توان افزايي افراد در زندگي

اهداف نگرشي: كسب نگرش مثبت، همدلانه، غمخوارانه و حرفه اي در زندگي

اهداف مهارتي: « كسب مهارتهاي لازم به منظور داشتن زندگي سالم و بانشاط با ساير افراد در اجتماع

عناوين دوره ها شامل:

 

 

•           مديريت انگيزه

•           هدف گذاري و برنامه ريزي ( مديريت بينش )

•           ارتباط موثر بين فردي

•           رفتار جرات مندانه

•           خودآگاهي و همدلي

•           مقابله با خلق منفي

•           مديريت زمان

•           مديريت استرس

•           مديريت خشم

•           تفکر خلاق ، تفکر نقاد

•           مهارت هاي حل مسئله

•           مديريت تعارض و فنون مذاکره

•           مهارت کار گروهي و کار تيمي

•           اصول و روش هاي مستند سازي

•           تصميم گيري موثر

•           تعاون و همياري

•           مهارت هاي اجتماعي

•           سلامت فردي و الگوي زندگي سالم

•           دوستي، عشق و مهرورزي

•           شراكت و مشاركت و نوع دوستي

•           تاب آوري و عزت نفس

•           خودنظمي

•           حل اختلاف

•           پذيرش تفاوت

•           پيشگيري از بيماري ها

•           مشاركت در امور خيريه

•           مديريت احساسات و هيجانات

•           شخصيت

•           شهروند مسئوليت پذير

•           بستر سازي يادگيري و يادگيري كاربردي

•           استفاده خردمندانه از منابع

•           بياموزيم چگونه بياموزيم

•           مشاهده، ثبت و نگه داري اطلاعات

•           مهارت هاي كسب و كار

•           رهبري

 

 

دوره هاي توانمندسازي نوجوانان و جوانان

اهداف دوره هاي توانمندسازي نوجوانان و جوانان شامل:

 

اهداف دانشي: افزايش دانش لازم براي توان افزايي نوجوانان و جوانان براي زيستن در جامعه

اهداف نگرشي: كسب نگرش درست و همه سو نگر نسبت به نوجواني و جواني

اهداف مهارتي: كسب مهارتهاي لازم به منظور حفظ تعادل در مراحل تکوين و رشد فردي و اجتماعي نوجوانان و جوانان

عناوين دوره ها شامل:

جنس و جنسيت (نگرش هاي حساس به جنسيت)

هدف: آشنايي با مفاهيم جنس و جنسيت و کارکرد کليشه هاي جنسيتي در ايجاد تبعيض عليه زنان آشنا مي شوند.

 

عشق و  انواع آن

هدف: عشق زيبايى هاى دلخواه را در معشوق مي آفريند و دوست داشتن زيبايي هاى دلخواه را در”دوست“مي بيند و مي يابد.

 

مشاوره پيش از ازدواج

هدف: در اين کارگاه شرکت کنندگان با دانستي هاي لازم قبل از ازدواج که براي يک زندگي مشترک لازم است، آشنا خواهند شد.

 

شروط ضمن عقد

هدف:  اين کارگاه شرکت کنندگان ابتدا با مفاهيم عشق و انواع آن آشنا شده سپس شروط ضمن عقد را با تمرين هاي ساده اي تجربه مي کنند.

 

خانواده برابر

هدف: آشنايي با بنيان يک خانواده برابر

 

مادري ايمن و نحوه رفتار و تربيت فرزندان

هدف: در اين کارگاه شرکت کنندگان با مباحث مربوط به زايمان، بيماري هاي مختلف از جمله بيماريهاي مختلف و آثار حقوقي آن و تکليف به حسن معاشرت و تکاليف در نگهداري فرزندان آشنا مي شوند.

 

آشنايي با بيماري ايدز

هدف: در اين کارگاه شرکت کنندگان با بيماري ايدز، روش هاي ابتلاء به آن و چگونگي پيشگيري از آن آشنا خواهند شد.

 

آشنائي با اعتياد و روشهاي پيشگيري از آن

هدف: آموزش شيوه هاي پيشگيري ومهارتهاي مقابله با بحران (وسوسه هاي مصرف مواد) ، همچنين مقاوم کردن افراد در برابر مصرف مواد و نيزمهارتهاي دوست يابي مي باشد.

 

اهداف دوره هاي توانمندسازي زنان شامل:

اهداف دانشي: افزايش دانش لازم براي توان افزايي زنان براي زيستن در جامعه

اهداف نگرشي: كسب نگرش درست و همه سو نگر نسبت به مسايل زنان در خانواده و جامعه

اهداف مهارتي: كسب مهارتهاي لازم به منظور حفظ تعادل در زندگي فردي و اجتماعي زنان

 

1.         کارگاه توانمند سازي زنان باهدف آشنائي با :

    تغيير نگرش زنان نسبت به زندگي و اينکه مي توانند از منظر ديگري به زندگي خود نگاه کرده و در براي تغيير زندگي خود اقداماتي انجام دهند، طراحي شده است.

 

2.         حقوق انساني زنان در اقتصاد و کار باهدف آشنائي با :

  آشنايي با ضرورت به رسميت شناختن هويت فردي و انساني زنان در اقتصاد و بازار کار

 

3.         حقوق انساني زنان و محيط زيست باهدف آشنائي با :

   آگاهي با حقوق زنان در حفاظت از محيط زيست و نقش و جايگاه آنان در اين زمينه و ارائه راهکارهاي عملي در خانواده براي گسترش فرهنگ محيط زيست از طريق زنان

 

4.         زنان و آموزش صلح با هدف آشنائي با :

   توجه به برابري جنسيتي زنان در روندهاي ايجاد و حفظ صلح و جايگاه زن به عنوان رکن اصلي خانواده در گسترش فرهنگ صلح، تبديل فرهنگ خشونت به صلح و روشهاي  ترويج صلح  از طريق زنان طراحي شده است.

 

 

دوره هاي توانمنددسازي کودکان

 

اهداف دوره هاي توانمندسازي کودکان شامل:

اهداف دانشي: افزايش دانش کودک نسبت به زندگي

اهداف نگرشي: كسب نگرش درست نسبت به مسايل زندگي در دوران کودکي

اهداف مهارتي: كسب مهارتهاي لازم به منظور حفظ تعادل در زندگي فردي و اجتماعي کودکانه

 

1.         كارگاه بازي و كودك با هدف آشنايي با:

-           نقش و تاثير بازي در رشد، شكوفائي، خلاقيت و نوآوري كودك

-           ارتقاء سطح دانش ،تبادل تجربه ميان فراگيران

-           حساس سازي فراگيران نسبت به مقوله بازي

-           ايجد رويكرد خلاقانه نسبت به بازي كودكان

 

2.         كارگاه ادبيات كودك با هدف آشنايي با:

-           آشنائي با مفهوم ادبيات كودك

-           آشنائي با كاربردهاي ادبيات در زندگي كودك

-           آشنائي با معيارهاي انتخاب كتاب مناسب براي كودكان

-           نقش و تاثير ادبيات در رشد، شكوفائي، خلاقيت و نوآوري كودك

-           آشنائي با تكنيكهاي قصه گوئي خلاق

-           ارتقاء سطح دانش فراگيران، تبادل تجربه ميان فراگيرا

3.         كارگاه حقوق كودك با هدف آشنايي با:

-           ارتقاء سطح دانش فراگيران

-           تبادل تجربه ميان فراگيران

-           حساس سازي فراگيران نسبت به مقوله حقوق به ويژه حقوق كودكان

-           تغيير نگرش نسبت به مقوله حق و حقوق كودك طراحي شده است.

 

4.         محيط زيست وكودك  با هدف آشنايي با:

-           ارتقاء سطح دانش زيست محيطي كودكان

-           كسب  تجربه ميان كودكان

-           حساس سازي كودكان نسبت به مقوله محيط زيست

-           نقش و تاثير حفاظت از محيط زيست در زندگي كودك

 

دوره هاي ويژه محيط زيست

اهداف دوره هاي توانمندسازي در زمينه محيط زيست شامل:

اهداف دانشي: افزايش دانش افراد و جوامع نسبت به مسايل زيست محيطي، بحران ها و چالش هاي پيش رو

اهداف نگرشي: كسب نگرش درست و موثر نسبت به زندگي بشر در زيست بوم زمين

اهداف مهارتي: كسب مهارتهاي لازم به منظور حفظ تعادل زيستي در کره زمين

 

1.         كارگاه مفاهيم محيط زيست  با هدف آشنايي با:

-           ارتقاء سطح دانش زيست محيطي

-           كسب  تجربه

-           حساس سازي نسبت به مقوله محيط زيست

-           نقش و تاثير حفاظت از محيط زيست در زندگي

 

2.         کارگاه مديريت مصرف در منزل سازگار با محيط زيست ويژه زنان با هدف آشنائي با:

-           افزايش دانش شركت كنندگان نسبت به تعاريف پايه اي محيط زيست، مديريت محيط زيست، محيط زيست در خانه و چرخه هاي مواد و انرژي در منزل.

-           کسب نگرش جديد در ميان شرکت کنندگان نسبت به عادت ها و شيوه هاي مصرف و فن آوري هاي پاک و سبز.

-           كسب مهارت شرکت کنندگان در تعيين الگوهاي مصرف صحيح سازگار با محيط زيست.

-           آشنايي شرکت کنندگان با تکنيک هاي مديريت زيست محيطي در منزل.

-           افزايش مشارکت و تعامل زيست محيطي ميان شرکت کنندگان با همسايگان و ساکنان محله و اجتماع کوجک محلي با هدف بهبود مستمر و گسترش فعاليت هاي زيست محيطي.

3.         کارگاه مديريت پسماند و بازيافت با هدف آشنائي با:

-           ارتقاء سطح فرهنگ وکاهش  ميزان زباله توليدي.

-           تغيير و اصلاح الگوي مصرف

 

 

 

اهداف اين مجموعه کارگاه ها اين هاست :

دانشي: افزايش دانش پايه در زمينه مفاهيم کارآفريني و راه اندازي کار و کسب

نگرشي: ايجاد ديدگاه  کارآفرينانه نسبت به راه اندازي کار و کسب و توليد ارزش افزوده

مهارتي: کسب مهارتهاي لازم به منظور کارآفريني، توليد ثروت، توسعه‌ي تکنولوژي و اشتغال مولد طراحي

1.         کارآفريني و راه اندازي کسب و کار

2.         فرصت يابي / فرصت سازي در فضاي رقابتي کار و کسب

3.         خلاقيت و نوآوري

4.         طرح کار و کسب

5.         برنامه ريزي استراتژيک کار و کسب

6.         بازاريابي و فروش

7.         ارتقاء کيفيت محصولات

8.         مهارت هاي مديريت دارايي ها

 

 

مجموعه کارگاههاي مهارتهاي بين فردي و  گروهي

 

1.         کارگاه تکنيک هاي پويائي گروه با هدف آشنائي با:

هدف  نگرشي : ايجاد يا تقويت نگرش هم افزائي در گروه

هدف دانشي : کسب آگاهي از اصول كار گروهي

هدف مهارتي :يادگيري تكنيك هاي پايداري گروه

 

2.         کارگاه برنامه ريزي در گروه هاي کوچک با هدف آشنائي با:

هدف  نگرشي : تغيير نگرش  نسبت به برنامه و برنامه ريزي – اهميت آن در زندگي فردي و حيات گروهي

هدف دانشي : فراگير اطلاعاتي را در باره برنامه ريزي، و انواع مدل هاي آن  کسب خواهد کرد.

هدف مهارتي : فراگير حداقل  يک الگوي برنامه ريزي به طور کامل را ياد خواهد گرفت.

 

1.         کارگاه تسهيلگري در گروه هاي کوچک با هدف آشنائي با:

              هدف  نگرشي : تغيير نگرش – در صورت لزوم – نسبت به تسهيلگر فعاليت آموزشي به گونه      اي صورت گيرد. در اين حالت، تسهيلگر توجهش از نتيجه صرف به "روند" و "نتيجه" در کنار هم جلب مي شود.

              هدف دانشي : فراگير اطلاعاتي را در باره تسهيلگري گروه کسب کند (از طريق انجام فعاليت هاي گوناگون در کارگاه)  که بتواند پس از پايان کارگاه در جريان برگزاري کارگاه هاي مختلف از آنها استفاده کند.

            هدف مهارتي : فراگير حداقل پنج تکنيک تسهيل گري را تمرين کند و با بيش از 20 تکنيک ديگر آشنا شود و يک کارگاه را طراحي کند.

 

2.         کارگاه تسهيلگري در جامعه محلي با هدف آشنايي با:

-           طراحي  و شناسايي نقطه ورود به جامعه محلي

-           تشکيل گروه و حفظ پايداري آن

-           طراحي نقطه خروج

 

3.         روشهاي مشارکتي آموزش با هدف آشنايي با:

        هدف دانشي :  مخاطبان کارگاه با مفاهيم آموزش مشارکتي، روشهاي آموزشي مشارکتي آشنا شده به گونه  اي که در فرآيند آموزشي مورد استفاده قرار گيرد.            

       هدف نگرشي : ايجاد و تقويت نگرش آموزش مشارکتي در مخاطبان به گونه اي که توجه به "نتيجه  صرف" در فرآيند آموزشي به سمت توجه به " روند ونتيجه" پيش رود.

     هدف مهارتي : مخاطبان حداقل با بيست و پنج تکنيک آموزش مشارکتي آشنا شده و شانزده تکنيک را  کارگاه تمرين مي نمايند.

 

 

 

اهداف دوره توانمندسازي خانواده شامل:

اهداف دانشي: كسب  و افزايش دانش لازم براي تحكيم اركان خانواده

اهداف نگرشي: كسب نگرش خانواده محور در اجتماع سالم

اهداف مهارتي: كسب مهارتهاي لازم به منظور تحكيم خانواده سالم

عناوين دوره ها شامل:

1.         خانواده توانمند (خانواده سالم)

2.         جنس و جنسيت

3.         مهارت ارتباط والدين با فرزندان

4.         مهارت زندگي خانواده

5.         زبان زندگي( ارتباط بدون خشونت)

6.         ضرورت هاي آموزش پيش از ازدواج براي والدين

7.         آشنائي با مبانيTA(تحليل رفتار متقابل)

8.         مشكلات دوران نوجواني

9.         تربيت جنسي كودكان و نوجوانان

10.       بهداشت رواني در خانواده

11.       آسيب شناسي و اختلالات رفتاري كودكان و نوجوانان

12.       مهارت هاي كنترل خشم

13.       مهارت هاي حل مسئله و تصميم گيري

14.       مهارت ارتباطات بين فردي در خانواده

15.       مهارت هاي بيان احساسات،‌انتقاد،‌صميميت، تعهد در خانواده

16.       مهارت ارتباط موثر

17.       مهارت رفتار جرات مندانه

18.       مهارت مديريت استرس

19.       آشنائي با مباني حقوق خانواده

 

 

کارگاه هاي مهارت هاي سازماني

 

کارگاه رفتار سازماني با هدف آشنايي با:

-           تغيير شيوه هاي رفتاري افراد براي رسيدن به اهداف سازماني

-           ايجاد رابطه متقابل با افراد در فضاي کار

-           آموزش مهارت هاي انساني در فضاي صنعت

 

کارگاه نحوه مکاتبات اداري با هدف آشنايي با:

-           مکاتبه موثر

-           ويژگيهاي يک نامه اثر بخش و ساختار يک نامه اثربخش

-           تمرين مکاتبه ، ارزيابي نامه ها و مکاتبات روزمره

 

اهداف دوره شامل:

1-         هدف  نگرشي : تغيير نگرش  نسبت به برنامه و برنامه ريزي – اهميت آن در زندگي فردي و حيات گروهي

2-         هدف دانشي : فراگير اطلاعاتي را در باره برنامه ريزي، و انواع مدل هاي آن  کسب خواهد کرد.

3-         هدف مهارتي : فراگير حداقل با يک الگوي برنامه ريزي به طول کامل آشنا خواهد شد و آن را در طي کارگاه تمرين خواهد کرد و شاهد تمرين ديگران در اين زمينه خواهد بود.

 

اين مجموعه کارگاههاي شامل:

1.         فرهنگ کار گروهي

2.         برنامه ريزي استراتژيک

3.         پروژه نويسي

4.         تامين منابع مالي

5.         مديريت اجرائي( رهبري)

6.         پايش وارزشيابي

7.         گزارش نويسي (مستند سازي)

8.         نياز و نياز سنجي

9.         مديريت نيروي داوطلب

 

کارگاه آموزشي فنون مذاکره با هدف آشنايي با:

-           اصول و مباني پايهاي مذاکره

-           فرايند انجام يک مذاکره

-           اهميت برنامهريزي و چگونگي انجام آن قبل از شرکت در مذاکره

-           نيازهاي اطلاعاتي براي شرکت در مذاکره و شيوه استفاده از اطلاعات در حين مذاکره براي دستيابي به نتايج بهتر

-           سبکهاي مختلف مذاکره و انتخاب سبک مناسب بر حسب شرايط

 

کارگاه استانداردهاي بين المللي با هدف آشنايي با:

-           نگرش فرايندي

-           بكارگيري سيستمي از فرآيندهاي درون سازمان، همراه با شناسايي و تعيين ارتباط متقابل اين فرآيندها و همچنين مديريت و اداره نمودن آنها.

-           آشنا يي با استانداردهاي بين المللي موجود در جهان

 

کارگاه مديريت دانش با هدف آشنايي با:

-           چه نوع دانايي و دانش براي كار و سازمان شركت حياتي است؟

-           اين دانش چگونه بر عملكرد كار و سازمان شركت تأثير خواهد گذاشت؟

-           در فضا و محيط امروز در كجا و چگونه اين دانش بايد مديريت شوند؟

-           عوامل حياتي موفقيت مديريت دانش

-           پيوند با عملكرد اقتصادي و ارزش صنعت؛ زيربناي فني و سازماني؛ ساختار استاندارد و قابل انعطاف؛ فرهنگ دانش دوستي؛ مقصد و زبان شفاف؛ ايجاد كانال و معبر براي انتقال دانش و حمايت مديريت ارشد.

 

کارگاه آموزشي  شوراياران  با هدف آشنايي با:

-           مفهوم سرمايه اجتماعي و عوامل مؤثر بر آن

-           محله چيست؟  اجتماع محلي؟

-           معناي كار داوطلبانه

-           گروه هاي فعال محله يعني چه؟ (گروه هاي خيريه يا معتمد محلي)

-           4 سناريو در باره اصول كار جمعي و گروهي  - فعاليت گروهي

-           روش هاي مختلف نيازسنجي در سطح محلي

-           كار گروهي در باره مزايا و معايب نيازسنجي در سطح محلي

-           روش هاي برنامه ريزي محلي

-           پاسخگويي چيست؟ (بخشي از اصول اداره مطلوب امور)

-           با منشور اخلاقي – حرفه اي اعضاي انجمن هاي معتمدين محلات شهر تهران (شوراياري ها) آشنا شويم

 

لازم به ذكر است در تمامي كارگاهها :

•           کليه مدرسين و تسهيل گران اساتيد و کارشناسان مجرب دانشگاه هاي معتبر کشور مي باشند که در کنار اين افراد از حضور سرمايه هاي انساني ماهر و مجرب عملياتي در حوزه هاي مرتبط بهره خواهند برد

•           کليه دوره ها و کارگاهها منطبق با استانداردهاي آموزشي ملي و براساس آخرين تغييرات و تحولات بين المللي حوزه هاي مربوطه طراحي و اجرا مي شوند

•           در صورت نياز مشتري، گواهينامه معتبر مبني بر حضور فعال شركت كنندگان اعطاء خواهد شد.

•           قالب هاي اجراي كارگاهها به صورت بازي و ايفاي نقش، كارگروهي و انفرادي، استفاده از وسايل كمك آموزشي مي باشد.

•           در صورت صلاح ديد ، مسايل و مشکلات فردي و سازماني مورد بررسي و چاره جويي قرار خواهند گرفت

منو
  • صفحه اصلي
  • اخبار
  • مقالات
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • کارگاه های آموزشی
  • کتاب های منتشره
  • نقشه سايت
طراحی و پیاده سازی : پدیده نگاران یاس